NY VECKA NYA TAG

Hallå måndag!
Solen skiner det är några minus grader ute och jätte fint, isen är som diamanter i solen. Jag kom nyss hem till min hemmaplan i Medväga och funderar på vad dagen har att erbjuda. Jag borde egentligen tvätta lite, städa rummet och fixa lite, men det är ju så förbannat trökigt. Men har inget annat för mig på min lediga dag så jag ska nog ta tag i det.
Min lördag & Söndag blev jätte fin och mysig. Lördagen blev bara lugn och skön med lite film och sådär. Sen på kvällen frågade Christoffers mamma oss om vi ville med till deras sommarstuga dagen efter, hon ville så gärna att jag skulle följa. Självklart följde jag med och vi åkte vid lunch, vilket helt underbart PARADIS alltså! Sjukt fint och mysigt, ligger lite bortanför siljansnäs så var det alles vid siljan, hur mysigt som hellst! Fick även träffa hans mormor och morfar jätte härliga människor :)) Vi fikade lite och tog en prommenad runt och kikade lite, gick även ner till sjön, men det hade börjat blivit is så vi började gå ut på den och knakade lite, hah. Christoffer utmanade mig med att han trodde jag inte vågade gå och med mod i mig gick jag en bit tills min häl plumpsade, då var det lika bra att ge upp. Vi åkte senare hemmåt till honom och gjorde i ordning lite middag, hans special fick jag såklart och lika gott varje gång. Helt sjukt vad den där människan kan laga mat alltså! Får mig att gilla saker som jag verkligen har uteslutat för längesen. Tur jag har honom :))
Kvällen flottade vi lite med sånna där starka ostbågar och lite moultisers (stavningen) sånna där runda chocklad kulor som är krispiga ni vet, sen fick jag bestämma film. Blev My life in ruins (rekommenderas) och sen en svensk strandvaskaren lite seg faktiskt och trök så rekommenderas EJ!
Imorse åkte Christoffer till Stockholm och blir borta tills på torsdag, med lite tur kanske han kommer hem på onsdag (HOPPAS) !! såhär länge har jag aldrig varit ifrån honom. Högst en dag bara.. Känns konstigt.
Fick ett sånt fint samtal imorse ifrån honom så det gjorde min dag kan jag säga.
Dags att göra någonting nu.. Ha en bra måndag.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0